16661 Ventura Blvd, Encino, CA 91436

آمریکا پس از 11سپتامبر برای “حمله اتمی” آماده بود

انفجارهای یازده سپتامبر سیاست‌های نظامی ایالات متحده را دگرگون کرد. گزارشی تازه حاکی از آن است که امریکا آماده بود برای درهم شکستن شبکه “القاعده” حتی از بمب هسته‌ای استفاده کند.
حملات تروریستی به “مرکز تجارت جهانی” در نیویورک و ساختمان وزارت دفاع (پنتاگون) در واشنگتن، حاکمیت امریکا را به دهشت فرو برد. ایالات متحده به رهبری جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور، تصمیم گرفته بود برای درهم کوبیدن تروریست‌های اسلام‌گرای وابسته به شبکه “القاعده” از همه ابزارها، حتی حمله اتمی به افغانستان، استفاده کند.
این خبر در گفت‌وگوی اخیر هفته‌نامه آلمانی “اشپیگل” با میشائل اشتاینر، مشاور سیاست خارجی گرهارد شرودر، صدر اعظم وقت آلمان، فاش شده است.
این دیپلمات پیشین آلمانی در پاسخ به “اشپیگل” می‌گوید که به دنبال حملات یازدهم سپتامبر 2001 مقامات امریکایی در چنان بهت و دهشتی فرو رفته بودند که آماده بودند علیه افغانستان، که زیر سلطه طالبان بود، سلاح هسته‌ای به کار برند.
اشتاینر افزوده است که او با صدراعظم شرودر موافق نبوده که “حمایت بی قید و شرط” دولت آلمان را از اقدامات ایالات متحده در مبارزه با تروریسم اعلام داشته بود. او می‌گوید: «دولت حق ندارد چک سفید صادر کند».
دیپلمات 65 ساله می‌افزاید که نه تنها در آن زمان نتوانسته صدراعظم را قانع کند، بلکه خیلی زود مقام خود را نیز از دست داده است. او بعدها عهده‌دار مسئولیت سفارت آلمان در هند شد.
حملات یازدهم سپتامبر آغازگر مشی سیاسی تازه امریکا بود که “جنگ با تروریسم اسلامی” خوانده شد. در جریان انفجارهای یازدهم سپتامبر در نیویورک دو برج معروف “مرکز تجارت جهانی” سرنگون شدند و در واشنگتن بخشی از ساختمان پنتاگون تخریب شد.
در این حملات بیش از سه هزار شهروند امریکایی جان خود را از دست دادند.
شبکه القاعده به رهبری اسامه بن لادن مسئول این حملات شناخته شد. در دوم مه 2011 مأموران امریکایی موفق شدند اسامه بن لادن، رهبر القاعده را در پاکستان، به قتل برسانند.