16661 Ventura Blvd, Encino, CA 91436

شش امتیاز، سهم والیبال ایران از روسیه

دومین بازی تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه در لیگ جهانی ۲۰۱۵ در شهر قازان برگزار شد و ایران در سه گیم متوالی به برتری رسید. بازی نخست این دو تیم هم با حساب سه بر یک به سود ایران رقم خورده بود.
به این ترتیب، هر شش امتیاز این مسابقه نصیب ایران شد. در رقابتهای این گروه، ایران تنها تیمی است که تاکنون توانسته رقیب خود را در خانه حریف از پیش رو بردارد.
در جدول گروه ب آمریکا با کسب شش پیروزی‌ متوالی خانگی، ۱۷ امتیازی شده و در صدر قرار دارد. لهستان با ۱۱ امتیاز در رده دوم قرار گرفته. ایران هفت امتیاز کسب کرده و روسیه نیز یک امتیازی است.
آمريکا هفته آينده و از دور بعدی رقابت‌ها به تهران سفر می‌کند تا دو بازی متوالی در تالار سرپوشیده آزادی برگزار کند. ايران شش بازی خانگی پياپی دارد و در صورت برتری در دیدارهای پیش رو، می‌تواند به صدر جدول برسد.
کواچ برای مسابقه دوم تیم ملی ایران مقابل روسیه، از ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، مرندی در پست لیبرو، شهرام محمودی و میلاد عبادی‌پور استفاده کرد.
سه دوره فتح ليگ جهانی با پنج نشان نقره و هفت برنز در کارنامه روسیه ثبت شده. شش بار قهرمان جام جهانی با دو نقره و دو برنز دیگر از این مسابقات، همچنین ۱۳ مرتبه قهرمانی در اروپا با هشت مدال نقره و برنز، ویترین رنگارنگ افتخارات والیبال روسیه را تشکیل می‌دهد.
روسیه همچنین چهار نشان زرين المپيک را کسب کرده، سه مدال نقره گرفته و سه بار هم روی سکوی سوم ایستاده. در حالی که ايران تاکنون حتی سابقه صعود به المپيک هم نداشته.
درون زمین و کیفیت نبرد دوم تیم اما نسبتی با پیشینه دو کشور در تاریخ این رشته ورزشی نداشت.
ایران که ست اول بازی قبلی را واگذار کرده بود، در این مسابقه ۲۵ بر ۲۰ برنده شد. در گیم دوم هم نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران رقم خورد. در ست سوم با وجود پیش افتادن روس‌ها، باز هم برتری 25 بر 21 از آن قهرمان آسیا شد.
مجتبی میرزاجان‌پور با ۱۷ به عنوان امتیاز آورترین بازیکن میدان شناخته شد. میخائیلوف از روسیه نیز با ۱۶ امتیاز بهترین بازیکن روسیه بود. او در دیدار نخست هم خصوصاً در گیم چهارم با سرویس‌های موفقی که نواخت، خوش درخشید.
در بازی دوم و در خط سرویس، هر دو تیم ۳ امتیاز کسب کردند. میرزاجان‌پور، عبادی‌پور و محمودی هرکدام یک امتیاز و در تیم روسیه نیز میخائیلوف به تنهایی سه امتیاز گرفت.
دیدارهای خانگی ایران از ۲۹ خرداد در تهران آغاز می‌شود. این تیم با این دو پیروزی و با توجه به حمایت گسترده هواداران، امیدوار است مانند پارسال به دور بعدی راه یابد.
بارتوش کورک از لهستان پر امتیازترین بازیکن لیگ امسال است و تاکنون ۸۹ امتیاز گرفته. عنوان بهترین سرویس هم به کریستنسن از آمریکا تعلق دارد. در جمع ۱۰ زننده سرویس برتر لیگ جهانی، بازیکنی از ایران حضور ندارد