16661 Ventura Blvd, Encino, CA 91436

منصور آروند، زندانی سیاسی کرد اعدام شد

منصور آروند، زندانی سیاسی کُرد که مدتی پیش از زندان مهاباد به زندان میاندوآب منتقل شده بود، صبح دیروز، 24 خردادماه در این زندان اعدام شده است.
به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، منصور آروند در روز پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ 1394، از سوی مأموران وزارت اطلاعات از زندان مرکزی مهاباد به زندان میاندوآب منتقل شد. او سحرگاه دیروز یکشنبه 24 خرداد اعدام شده است.
یکی از اعضای خانواده این زندانی سیاسی ضمن تأیید این خبر به کانون مدافعان حقوق بشر کردستان گفت: «امروز از زندان میاندوآب تماس گرفته‌اند و پس از مراجعه خانواده‌ام، در زندان میاندوآب به آنها اعلام شده که او صبح دیروز اعدام شده است.»
منصور آروند 24خرداد 1390 توسط مأموران امنیتی شهر مهاباد دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات مهاباد منتقل شده بود.
او سپس شهریور 1391 به اتهام محاربه با خدا و همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف حکومت اسلامی ایران از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شد.
آروند، آذر 1393 به زندان مهاباد منتقل شد و به طور شفاهی به این زندانی سیاسی چنین اطلاع داده شد که حکم اعدام او از سوی دیوان‌ عالی کشور نقض و با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است.
این درحالی است که فردی که نام‌اش منتشر نشده در این باره از زندان مهاباد به کانون مدافعان حقوق بشر کردستان گفته بود: «منصور قبلاً به هم‌بندهای خود گفته بود، وی شک دارد که حکم اعدام‌اش لغو شده باشد؛ زیرا هیچ‌گاه به‌طور رسمی و کتبی، حکمی مبنی بر لغو حکم اعدام‌اش دریافت نکرده است.»