16661 Ventura Blvd, Encino, CA 91436

نتانیاهو: می خواهند در مقابل لجاجت ایران امتیازات بیشتری بدهند

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بار دیگر بر موضع خود در رابطه با برنامه هسته ای ایران و این که توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است پافشاری کرد و از قدرت های جهان خواست تا با به تعویق انداختن توافق نهایی با ایران برای رسیدن به توافق بهتری تلاش کنند.
نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه کشورهای قدرتمند جهان را متهم کرد که می خواهند به امید حصول توافق جامع با ایران تا مهلت تعیین شده در پایان روز سی ام ماه ژوئن، امتیازات بیشتری به تهران بدهند.
آقای نتانیاهو گفت: «متاسفیم که گزارش هایی که از کشور های قدرتمند می رسد، حاکی از آن است که آن ها می خواهند در مقابل لجاجت ایران، امتیازات بیشتری بدهند. از همان ابتدا، مفادی که در این توافق گنجانده شد، بد بود. و با گذشت زمان، بدتر و بدتر شده است. هنوز دیر نشده که به عقل بیایند، این توافق را به تعویق بیاندازند و برای توافق بهتر پافشاری کنند.»
آقای نتانیاهو استدلال می کند که در صورت حصول توافق هسته ای با ایران، تهران هنوز از امکانات تولید سلاح هسته ای برخوردار خواهد بود و در عین حال، کاهش و یا لغو تحریم ها به ایران کمک می کند که منابع مالی متحدان شبه نظامی خود را در منطقه تامین کند.
یووال استاینتیس، وزیر انرژی اسرائیل نیز گفت به نظر می رسد قدرت های جهان آماده اند با مقاومت ایران در مقابل بازرسی های فوری از تاسیسات هسته ای کنار بیایند و آن وقت ایران می تواند به فعالیت هسته ای و افزایش سانتریفیوژهای خود ادامه دهد.
او گفت: «من از قدرت های جهان می خواهم با توجه به اظهارات اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و امتناع ایران از بازرسی های بین المللی که در اظهارات وی شنیده شد، از توافق با ایران خودداری کنند. در این توافق قید نشده است که ایران باید بلافصله پس از چند ساعت و یا چند روز اجازه دسترسی بین المللی به سایت های خود را دهد.»
آمریکا، همواره به اسرائیل اطمینان داده است، توافق جامع هسته ای با ایران تنها راه مهار برنامه هسته ای تهران است و به امنیت و ثبات منطقه ای و جهان کمک خواهد کرد