16661 Ventura Blvd, Encino, CA 91436

آمریکا تغییرات قانون محدودیت سفر به ایالات متحده را اعلام می‌کند

دولت آمریکا قرار است تغییرات در قانون محدودیت به سفر به آمریکا را اعلام کند.
آن طور که مقامات دولت آقای اوباما می گویند ، این تغییرات حداکثر دو روز آینده اعلام خواهد شد.
قانون محدودیت سفر به آمریکا، بیش از یک ماه پیش و در پی شدت گرفتن حملات افراطیون در اروپا و آمریکا تصویب شد. بر مبنای این قانون، شهروندان 38کشور که بدون ویزا به آمریکا می‌رفتند، اگر تابعیت ایران، عراق، سودان یا سوریه را داشته باشند یا در چند سال گذشته به این کشورها سفر کرده باشند، باید برای ورود به آمریکا ویزا دریافت کنند.
تصویب این قانون در کنگره آمریکا و امضای آن از سوی باراک اوباما، رییس جمهوری، انتقاد بسیاری از آمریکایی‌های ایرانی‌تبار و سایر ایرانیانی که دو تابعیتی هستند را برانگیخت، و در تهران مقام‌های ارشد ایران به آن واکنش نشان دادند.
در پاسخ به این انتقادها، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، در نامه‌ای به محمدجواد ظریف همتای ایرانی‌اش نوشت که این قانون برای منحرف شدن از تعهدات بر مبنای توافق اتمی تصویب نشده و به ایران اطمینان داد که دولت آمریکا ابزاری در اختیار دارد تا این قانون به گونه ای اجرا شود که «هیچ مانعی برای منافع اقتصادی مشروع ایران» ایجاد نشود.
حال خبرها از واشینگتن حاکی است که دولت آمریکا تغییراتی در قانون محدودیت سفر به خاک ایالات متحده ایجاد کرده است.
آن طور که گفته میشود ،‌حذف این اطلاعات به این دلیل بوده که همچنان تغییرات و نحوه اجرای آن‌ها به صورت رسمی نهایی و ابلاغ نشده است.
در جزییاتی که روی این وبسایت‌ها منتشر شده بود چند گروه از افراد همچنان می‌توانند از سفر بدون ویزا به آمریکا بهره‌مند شوند که از آن جمله کسانی هستند که به دلایل موجه تجاری پس از توافق اتمی (تیرماه سال 94) به ایران سفر کرده‌اند. همچنین این استثناء می‌تواند شامل خبرنگارانی شود که به دلایل خبری به کشورهای ایران، عراق، سودان یا سوریه سفر کرده‌اند.
با به اجرا درآمدن این قانون از سوی آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که اتحادیه اروپا نیز در اقدامی متقابل برای شهروندان دوتابعیتی آمریکا، محدودیت‌هایی را اعلام کند.