16661 Ventura Blvd, Encino, CA 91436

هفته پانزدهم لیگ برتر؛ پیروزی استقلال برابر صبا و بازگشت آبی‌ها به صدر

دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و صبای قم با برتری شاگردان پرویز مظلومی به پایان رسید تا این تیم مجددا به صدر جدول برگردد. دایی در شرایطی این بازی را باخت که تیم حریف ۷۰ دقیقه ۱۰ نفره بود.
به گزارش بنابر گزارس سرویس ورزشی عصرامروز، تیم های فوتبال استقلال تهران و صبای قم از ساعت ۱۶:۲۰ امروز پنجشنبه در چارچوب هفته پانزدهم رقابتهای لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر آبی پوشان به پایان رسید. سجاد شهباززاده (۱۸) برای استقلال گل زد. ضمن اینکه بهنام برزای بازیکن استقلال در دقیقه ۲۵ و فرشید باقری از تیم صبا در دقیقه ۸۹ اخراج شدند.
استقلال تهران با ترکیب مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، هرایر مگویان، میلاد فخرالدینی، امید نورافکن ( محسن کریمی ۷۵)، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، بهنام برزای، جابر انصاری (فرشید اسماعیلی ۹۱)، سجاد شهباززاده (علیرضا رمضانی ۸۵) و سرمربیگری پرویز مظلومی پا به میدان گذاشت.
صبای قم نیز با ترکیب حامد لک، فیلیپه ماچادو، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو (محمد اوسانی ۷۰) ، محمدامین آرام‌طبع، فرشید باقری، قاسم دهنوی(هاشم بیک‌زاده ۵۵ )، جلال‌الدین علی‌محمدی، ابوالفضل ابراهیمی، کریم اسلامی، محمد قاضی و سرمربیگری علی دایی به میدان آمد.
با وجود علی دایی و پرویز مظلومی روی نیمکت دو تیم و شرایط این دو باشگاه در صدر جدول پیش بینی می شد که این دیدار کاملا از سوی دو تیم هجومی آغاز شود که چنین هم شد چنانکه در دقایق ۲ و ۳ این دیدار دو حمله از سوی صبا و استقلال صورت گرفت که با واکنش های فوق العاده رحمتی و لک به گل تبدیل نشد.
در دقایق ابتدایی نیمه نخست صبای قم بازی رو به جلو را در دستور کار داشت با این حال استقلال تهران هم سعی می کرد هر حمله صبا را با یک حمله پاسخ گوید تا اینکه استقلال در دقیقه ۱۸ بازی توسط شهباز زاده ای که مدت ها بود برای استقلال گل نزده بود، به گل برسد.
صبای قم پس از دریافت این گل سعی کرد بازی را برگرداند که در ادامه با رای داور و در پی یک اشتباه از سوی بازیکن استقلال، بهنام برزای از بازی در دقیقه ۲۵ اخراج شد. پس از این اخراج صبا سعی کرد حلقه محاصره را تنگ تر کند که با مقاومت استقلال مواجه شد و نیمه اول با برتری یک بر صفر آبی پوشان به پایان رسید.
اولین حمله صبای قم در نیمه دوم در دقیقه ۵۰ رقم خورد که مهاجم صبا با رحمتی تک به تک شد اما پاس او را مدافعان استقلال برگشت دادند تا علی دایی به شدت عصبانی شود. دایی در دقیقه ۵۵ هاشم بیک زاده را هم به میدان فرستاد تا در کناره ها شرایط بهتری داشته باشد و روی سمت چپ دفاع استقلال زوم کند.
در دقیقه ۶۲ بازی هاشم بیک زاده در حالیکه در درون هجده قدم استقلال فرصت داشت بازی را به تساوی برساند با ضربه پای چپ خود توپ را به اوت زد. در دقیقه ۶۶ هم جلال الدین علی محمدی یک شوت سنگین به سمت دروازه استقلال روانه کرد که مهدی رحمتی آن را مهار کرد. در دقیقه ۷۵ استقلال با حرکت پا به توپ امید ابراهیمی و شوت فخرالدیینی از زیر فشار خارج شد اما گلی در ورزشگاه نروئید.
در دقیقه ۸۱ نیز شهباز زاده فرصت داشت تا استقلال را با خیالی راحت تر به ادامه بازی دعوت کند اما او هم نتوانست نتیجه بازی را عوض کند.
صبا در ادامه حملات پراکنده و احساسی را روی دروازه استقلال تدارک دید اما نهایتا این دیدار در هفته پانزدهم با همان نتیجه نیمه اول و گل شهباز زاده به پایان رسید تا استقلال صدرنشین لیگ برتر شود و در انتظار نتیجه دیدار استقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان دیگر بازی اهفته پانزدهم بماند.