16661 Ventura Blvd, Encino, CA 91436

پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل آمریکا در تهران بدون حضور زنان

تيم ملی واليبال ايران در هفتمين بازی از ليگ جهانی ۲۰۱۵، در تالار ۱۲ هزارنفری آزادی تهران با نتيجه سه بر صفر از سد آمريکا گذشت. تماشاگران زن نیز به رغم تهدیدهای فدراسیون بین‌المللی والیبال مبنی بر تحریم ایران راهی به ورزشگاه آزادی پیدا نکردند.
سعيد معروف، شهرام محمودی، ميلاد عبادی‌پور، سيدمحمد موسوی، عادل غلامی و مجتبی ميرزاجانپور ترکيب اول ايران را در اين مسابقه تشکيل می‌دادند.
واليباليست‌های ايران با حمايت گسترده تماشاگران، ست نخست را با نتيجه ۲۵ بر ۱۹ به سود خود خاتمه دادند. در ست دوم آمريکا پيش افتاد اما اشتباهات شوجی در دريافت، باعث شد ايران فاصله را جبران کرده و نتيجه را ۲۹ بر ۲۷ به سود خود به پايان برساند.
گيم سوم بازی را هم بازيکنان ايران با نمايشی برتر، با حساب ۲۵ بر ۲۰ برنده شدند تا هر سه امتياز مسابقه را نصيب خود کنند.
در گروه B آمريکا ۱۷ امتيازی است و در رتبه نخست قرار دارد. لهستان ۱۴ امتياز دارد و شاگردان اسلوبودان کواچ هم ۱۰ امتياز اندوخته‌اند.
در ديگر بازی اين گروه، لهستان مهمان روسيه بود که با نتيجه سه بر يک شکست خورد. ست اول با نتيجه ۳۲ بر ۳۰ به سود روسيه ثبت شد اما در ادامه، لهستان جبران کرد تا با کسب هر سه امتياز، ۱۴ امتيازی شود. روسيه با يک امتياز قعرنشين است.
در بازی ايرات و آمريکا، اشتباهات ميرزاجانپور در دو صحنه باعث کسب امتياز آمريکا شد. سعيد معروف به نيمکت اشاره کرد که اين بازيکن را تعويض کنند. جالب اينکه ميرزاجانپور بلافاصله تعويض شد و گزارشگر پخش زنده از صداوسيما نيز به اين موضوع اشاره کرد.
در روزی که نه زنان تماشاگر و نه حتی خبرنگاران زن را هم به ورزشگاه راه نداده بودند، مسئوليت گويندگی سالن را به يک زن سپرده بودند که اين تناقض، سوژه طنز برخی کاربران و نويسندگان ورزشی در شبکه‌های اجتماعی شده است.
پژمان راهبر از سردبيران با سابقه مطبوعات ورزشی با اشاره به اين موضوع، در صفحه فيسبوک خود نوشته است: روحانی متشکريم.
صبح روز مسابقه، خبرگزاری تسنيم اعلام کرد که نیروهای اسواران يگان ويژه ناجا با حضور در مجموعه ورزشی آزادی، تامين امنيت مسابقه را به عهده می‌گيرند تا «از هرگونه هنجار شکنی» ممانعت کنند.
اين خبرگزاری نوشت نيروهای يگان اسواران با «تجهيزات جديد و متناسب با ماموريت خود» در اطراف استاديوم حضور می‌يابند.
خبرگزاری ايسنا هم يادآور شد نيروهای يگان ويژه تدابير شديدی را برای کنترل جمعيت اتخاذ کرده بودند، طوری که ورود خبرنگاران هم با مشکل مواجه شد. حتی نيروهای حراست و يگان ويژه با خبرنگاران درگير شدند.
به گزارش اين خبرگزاری، «برخورد سختگيرانه» نيروهای حراست حتی در جايگاه ويژه نيز ادامه داشت و دوربين HD مستقر در اين جايگاه را شکستند.
فارس نيوز گزارش داده که تعداد زيادی از تماشاگران با وجود داشتن بليت موفق به حضور در سالن نشدند. به نوشته اين خبرگزاری، تجمع تماشاگران در پشت در سالن باعث ايجاد درگيری‌هايی بين آنها و ماموران حراست شد.
در ادامه، نيروی انتظامی هم دخالت کرد و به تماشاگران گفت مسئوليت داشتن بليت آنها با نيروی انتظامی نيست. فارس نيوز نوشته که دوربين اصلی صداوسيما برای پخش بازی که در جايگاه ويژه نصب شده بود هم در حين درگيری ماموران حراست با تماشاگران شکست.
در گزارش ديگری از خبرگزاری فارس، تاکيد شده است که ماموران حراست با نفراتی که آی دی کارت داشتند هم برخورد می‌کردند که در برخی مواقع «باعث ايجاد درگيری‌هايی» نيز شد.
با وجود اينکه خبرنگاران خانم را به داخل سالن راه نداده بودند، اما جايگاه خبرنگاران از افراد مختلف پر شده بود.
تيم ملی واليبال ايران روز يکشنبه در هشتمين مسابقه‌اش از ليگ جهانی ۲۰۱۵ به مصاف آمريکا خواهد رفت.