16661 Ventura Blvd, Encino, CA 91436

جام جهانی والیبال؛ پنجمین شکست ایران

تیم ملی والیبال ایران امروز پنجشنبه ( 17 سپتامبر/ 26 شهریور)، در هفتمین روز از برگزاری جام‌جهانی والیبال مقابل آمریکا قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. به این ترتیب آمریکا که پیش از این ایتالیا، روسیه و لهستان را شکست داده بود، در صدر جدول قرار گرفته است و ایران در رده هفتم.
ایران پیش از این نیز به آرژانتین، ایتالیا، روسیه و لهستان باخته بود و تنها دو برد در مقابل تونس و ونزوئلا داشت.
اسلوبودان کواچ، سرمربی تیم والیبال ایران، در نشست خبری از عملکرد بازیکنان خود در طول مسابقات جام جهانی والیبال که در اوزاکا، ژاپن برگزار می‌شود، تقدیر کرد و گفت که آنها “والیبال خوبی را به نمایش “گذاشتند.
آقای کواچ در حالیکه ایران سهمیه ورود به المپیک را پیش از بازی امروز از دست داده بود، باز هم در مورد شکست حریفان خود در چهار بازی بعدی ابراز امیدواری کرد.
او در این باره گفت: ” باید بتوانیم مثل امروز بازی کنیم. تیم ما در توپ‌‌های برگشتی مشکلاتی دارد. باید بتوانیم این وضعیت را تغییر داده و بهتر شویم.”
جان اسپرا، سرمربی تیم ملی آمریکا نیز در نشست خبری پایان بازی ضمن تاکید بر چالش جدی که ایران برای تیمش داشت گفت: “در دو سال گذشته بارها با ایران بازی کرده‌ایم. به خاطر مسائلی که بین دو کشور وجود دارد، هر مسابقه یک پیش‌زمینه سیاسی به همراه دارد که این خوب نیست.”
آقای اسپرا در ادامه گفت: “در زمین، سیاست بی اهمیت است. بازیکنان همدیگر را دوست دارند و به هم احترام می گذارند.”
تیم‌های والیبال ایران و آمریکا چهار بار در لیگ جهانی برابر هم به میدان رفتند و هر یک از آن‌ها دوبار در خانه حریف را شکست دادند.
آمریکا این بار با نتایج (19 بر 25، 25 بر 19، 25 بر 22 و 25 بر 21) مقابل ایران در رقابتهای جام جهانی به برتری رسید.
جام جهانی والیبال از ۸ سپتامبر آغاز شد و تا 23سپتامبر ادامه دارد. المپیک 2016 به میزبانی برزیل و در ریو دو ژانیرو برگزار خواهد شد. دو تیم برتر جام جهانی والیبال همراه با برزیل در المپیک بعدی شرکت خواهند کرد.