16661 Ventura Blvd, Encino, CA 91436

وزارت کشور فعالیت جبهه «یکتا» را غیرقانونی اعلام کرد

نام جبهه یکتا، مخفف «جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» است و به گزارش خبرگزاری ایرنا، اعلام غیرقانونی بودن این تشکل یک روز پس از اعلام موجودیت آن صورت می‌گیرد.
این تشکل روز دوشنبه طی یک گردهمایی در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران اعلام موجودیت کرد.
به نوشته ایرنا، حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور درباره این تشکل اظهار داشت که «تشکل سیاسی به نام یکتا از کمیسیون ماده احزاب هیچگونه مجوزی درخواست نکرده است بنابراین هرگونه فعالیت آنها خلاف قانون است و باید پاسخگو باشند.»
وی در پاسخ به این پرسش که «این گروه سیاسی اعلام کرده در قالب جبهه فعالیت می‌کند و نیازی به مجوز ندارد» نیز گفت: «هرگونه فعالیت سیاسی افراد در قالب حزب، گروه و تشکل و با هر عنوان و نامی باید با دریافت مجوز باشد؛ از این رو تحرکاتی که این روزها با عنوان یکتا انجام شده خلاف قانون است و آنها باید پاسخگو باشند.»
روزنامه شرق چاپ تهران روز 18خرداد نوشت که عبدالرضا داوری از افراد نزدیک به رئیس دولت دهم، تاسیس حزب «جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی»، یکتا، را ابتکاری از طرف وزیران و معاون رئیس جمهور دولت قبل دانسته و گفته‌است برای تأسیس این مجموعه به گفته او هیچ نوع استمزاج و نظرخواهی از محمود احمدی‌نژاد صورت نگرفته است.
بنا به گفته آقای داوری، این حزب از 17 عضو دولت دهم تشکیل شده و ریاست آن با مصطفی محمد نجار وزیر کشور دولت محمود احمدی‌نژاد است.
عبدالرضا داوری از فریدون عباسی، مسعود زریبافان، حمیدرضا حاجی بابایی، کامران دانشجو، کامران باقری لنکرانی و محمد حسن طریقت منفرد به عنوان برخی از اعضای حزب یکتا نام برده است.
در همین حال، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت محمود احمدی‌نژاد و از اعضای هیئت مؤسس جبهه یکتا، وجود «ارتباط تشکیلاتی» میان اعضای این جبهه با رئیس جمهور پیشین ایران را رد کرده است.
خبر تشکيل جبهه يکتا، چند ماه مانده به برگزاری انتخابات يازدهمين دوره مجلس شورای اسلامی و همزمان با بازداشت و محکوميت برخی از مديران ارشد دولت محمود احمدی‌نژاد مانند محمدرضا رحيمی و حميد بقايی اعلام می‌شود.
مهدی مهدوی آزاد، تحلیلگر سیاسی، در گفت‌وگو با رادیو فردا این‌گونه توضیح داد که جبهه یکتا، از نظر افراد، بین جبهه پایداری از سمت راست و از سمت چپ جبهه ایثارگران موتلفه قرار می‌گیرد.