16661 Ventura Blvd, Encino, CA 91436

اسرائیل تدابیر شدید امنیتی در بیت‌المقدس به مرحله اجرا در آورد

دولت اسرائیل به منظور مقابله با موج خشونت‌های اخیر میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، تدابیر شدید امنیتی را به تصویب رساند که در 10 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه 22 مهر گزارش داد که اسرائیل محله‌های فلسطینی‌نشین اورشلیم شرقی را مسدود ساخته و سربازان خود را نیز در شهرهای سراسر کشور مستقر کرده است.
این گزارش می‌گوید که تصمیم کابینه امنیتی اسرائیل در این باره نیمه شب سه‌شنبه پس از آن گرفته شد که تعدادی از فلسطینی‌های مسلح با چاقو و یک تفنگ، سه اسرائیلی را کشته و چندین تن دیگر را نیز زخمی کردند.
در دور جدید خشونت‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها که از دو هفته قبل آغاز شده تاکنون 7 اسرائیلی و 30 فلسطینی در بیت‌المقدس و کرانه باختری کشته شده‌اند.
در همین حال، پلیس مرزی اسرائیل با استفاده از خودروها خروجی محله جبل المکبر در اورشلیم شرقی و خانه سه فلسطینی را که عامل حمله خونین روز سه‌شنبه بودند، مسدود ساخته است.
نیروهای پلیس همچنین به بازرسی بدن موتورسواران فلسطینی و کنترل اوراق هویت آنان می‌پردازند. فلسطینی‌هایی که در اورشلیم شرقی زندگی می‌کنند اوراق هویتی مشابه اسرائیلی‌ها دارند و برخلاف فلسطینی‌های کرانه باختری، می‌توانند در اسرائیل تردد کنند.
اقدامات امنیتی اسرائیل اما اعتراض شدید دولت خودگردان فلسطین را به دنبال داشت و دیمیتری دلیانی از مقامات جنبش فتح، بستن محله‌های فلسطینی را «یک مجازات جمعی و ناقض تمام قوانین بین‌المللی» توصیف کرد.
حسام بدران، سخنگوی حماس نیز عنوان کرد که «تصمیمات کابینه اسرائیل باعث توقف انتفاضه نمی‌شود و مردم از محدودیت‌های امنیتی نمی‌ترسند».
اسرائیل اعلام کرده که هدف از این تمهیدات امنیتی در وهله اول توقف فوری چاقوزنی‌ها و دیگر حملاتی‌ست که فلسطینی‌ها علیه شهروندان اسرائیلی انجام می‌دهند.